Nieuwetijdskinderen, ADHD en autisme hebben een bijzondere overeenkomst met elkaar namelijk sterk ontwikkelde zintuigen. Ze zijn allen zeer bewust van prikkels van buitenaf. De een zal een heel goed ontwikkeld gehoor hebben, de ander een sterk ontwikkeld reukorgaan of soms meerdere zintuigen die sterk ontwikkeld zijn. Bewust of onbewust hebben ze een sterk ontwikkeld 6e zintuig waardoor hun intuïtie heel sterk is. Ze voelen haarfijn energieën die voor velen niet voelbaar zijn.
Onlangs hoorde ik van een lerares dat kinderen uit hun doen zijn op het moment vlak voor een natuurramp of tijdens een natuurramp. Ze zijn dan onverklaarbaar druk, stil of vertonen onverklaarbare emoties.
Gevoelig voor prikkels van buitenaf
Mede door hun sterk ontwikkelde zintuigen: ruiken, tastzin, aanvoelen, proeven, horen en zien, zijn ze heel gevoelig voor prikkels van buitenaf en reageren daar vaak op onverklaarbare wijze op. Het ene kind ziet energievelden, aura’s, de ander hoort stemmen of geluiden en weer een ander voelt energieveranderingen heel duidelijk aan. Dit is vaak moeilijk voor de omgeving die deze prikkels niet kent omdat men er nog niet bewust van is. Uit onderzoek blijkt dan kinderen zelfs het etiketje schizofreen krijgen opgeplakt terwijl er helemaal geen sprake is van ziekte doch van een natuurlijk ontwikkeld zintuig.
Zelf was ik op jonge leeftijd begenadigd met een heel sterk ontwikkeld gezichtsvermogen. Ik zag energieën, orbs, en ik genoot ervan. Hierdoor werd ik vaak bestempeld als een dromer en kreeg ik vaak straf op school omdat ik niet oplette in de les. Mede hierdoor heb ik dit zintuig geblokkeerd en kreeg op 11 jarige leeftijd een brilletje. Door onbegrip van mijn omgeving is het automatische afweermechanisme opgetreden en is er een flinke blokkade ontstaan in mijn gezichtsvermogen.
Blokkades
Als kinderen niet begrepen worden in hun horen, voelen, zien et cetera, treden er automatisch blokkades op en dat hoor ik nu vaak van ouders die met hun kinderen mijn praktijk bezoeken. Alom, veel misverstanden. Er is nog nooit zoveel sprake geweest van ADHD, autisme en aanverwante aandoeningen als in deze tijd.
Medicatie
Ouders moeten met hun kind naar artsen, kinderen moeten medicatie slikken terwijl dat vaak niet nodig is omdat er geen lichamelijke afwijkingen worden gevonden. Vaak wordt een etiketje geplakt omdat de medische wereld nog niet openstaat voor complementaire geneeswijzen. Er worden middelen voorgeschreven die zorgen voor enorme verstoringen in het energiesysteem van het kind waardoor blijvende schade wordt aangericht in de ontwikkeling van het kind.
Ayurveda
Ik werk complementair, dus vanuit de reguliere gezondheidszorg en vanuit de natuurgeneeswijze Ayurveda. Daar is de wetenschap dat alles energie is, dat de mens energie is, het uitgangspunt van het behandelen van klachten. Als we kijken naar India, waar Ayurveda vandaan komt, zien we heel weinig ziekten. Daar leven mensen samen met de natuur. Ayurveda is een leefwijze en erkend door de Wereldgezondheidsorganisatie maar helaas nog niet geïntegreerd in de gezondheidszorg.
Nieuwe tijd
Nieuwetijdskinderen zijn de kinderen van de nieuwe tijd, een tijd van grote verandering in het bewustzijn van de mens. Ze bezitten ongekende wijsheid omdat ze sterk ontwikkelde zintuigen hebben en open staan voor informatie die ze niet ontvangen van hun ouders of op school. Laten we deze kinderen niet bestempelen als ziek, vervelend, moeilijk doch laten we hen stimuleren hun wijsheid te delen met ons. Veel nieuwetijdskinderen werken al in bedrijven, zijn keien in hun vakgebied, komen naar voren in de regering, werken in de complementaire gezondheidszorg met veel succes. Zij werden erkend en gestimuleerd. Doch er is een andere kant, er zijn nieuwetijdskinderen die niet gehoord werden, geblokkeerd, onder medicatie en bestempeld als niet toerekeningsvatbaar. Hun toekomst biedt nog maar weinig uitdagingen en perspectieven.
Luisteren
Laten we luisteren naar onze kinderen, hen prikkelen zich te ontwikkelen tot een liefdevolle volwassene. Voor ouders en leraren niet gemakkelijk doch de enige weg om deze kinderen te laten zijn wie ze zijn. Dat is de intentie geweest van mijn kinderboek en op die wijze draag ik een steentje bij naar erkenning voor de kinderen van de nieuwe tijd.
Meer informatie
Hyperactief? Zo ga je goed om met overprikkeling en hyperactiviteit!
Hoogsensitief en telepathisch – Hoe ga je ermee om?
Hoogbegaafd, wat betekent dit voor je kind?
Syndroom van Asperger
Bestaan nieuwetijdskinderen?
Nieuwetijdskinderen benader je liefdevol en met respect, niet met Ritalin!
Auti-pesten: Autisme en pesten, hoe ga je hiermee om?
Hoogbegaafde kinderen zijn geen wonderkinderen
Bronvermelding
Tekst: Marjo van Weenen
Stockfoto: 123rf.com