Babyfeesten & geboortefeesten – Themapagina

lijn groen oudersenzo

Top 10 meest foute kraamcadeaus

Zo organiseer je een onvergetelijke Gender reveal party!

Hoe organiseer je een babyshower?

Kraamcadeaus waarmee je goed voor de dag kunt komen!

Geef een Nestling party of nesteldrangfeestje!
Babyfeesten en geboortefeesten
Gender reveal party: Hoe organiseer je een onthullende party?

Op zoek naar duurzame kraamcadeau? Dit zijn de allerleukste!
Babyfeesten en geboortefeesten
De lekkerste hapjes voor de babyshower

Kraamcadeaus waar je nieuwe ouders écht blij mee maakt!
Babyfeesten en geboortefeesten
Geboorteversiering. Wat is er te koop?
Babyfeesten en geboortefeesten
De eerste feestjes van je baby
Babyfeesten en geboortefeesten
De leukste spelletjes voor een babyshower
Babyfeesten en geboortefeesten
Tips voor de babyshower! Zo maak je er een onvergetelijk feest van!
Babyfeesten en geboortefeesten
Kraamcadeautjes op een rij!
Babyfeesten en geboortefeesten
Kraamfeest, hoe organiseer je een bijzonder feest?
lijn groen oudersenzo

Babyfeesten, geboortefeesten en kraamfeesten

Babyfeesten en geboortefeesten

Een aantal jaar geleden was alleen het kraambezoek bekend. Dat veranderde uiteindelijk in een kraamfeest, omdat het best makkelijk is om iedereen tegelijk uit te nodigen. Maar gaandeweg kwamen er steeds meer babyfeesten en geboortefeesten bij. Denk aan de babyshower, babyborrel, gender reveal party, het doopfeest, ga maar door. Er is altijd wel een reden om een feestje te vieren. Misschien krijgen we straks feestjes voor de eerste vaste voeding? De eerste lach? Of het eerste stapje?

Reden voor een feestje

Natuurlijk geeft de geboorte van een nieuw mensje alle reden om een feestje te vieren. Absoluut. Maar het is zeker geen must om aan al die nieuwigheden mee te doen. Als jij het graag wilt beperken tot de kraamvisite, is dat helemaal prima. Net zo prima, als wanneer je voor alles een feestje wilt organiseren. Iedereen leeft zijn eigen leven met zijn eigen keuzes.

Op de site proberen we zoveel mogelijk feestjes te bespreken, maar ook geven we tips voor lekkere hapjes, passende entertainment en feestelijke decoraties. Want als je groots wilt uitpakken, dan kun je vast wat inspiratie gebruiken! Wat zo’n babyshower kun je traditioneel in blauw, roze of wit doen, maar je kunt er bijvoorbeeld ook een glamourtouch aan geven! Je kunt het feestje zelf organiseren, maar tegenwoordig zijn er ook allerlei professionele organisaties die alle feeststress bij jou uit handen kunnen nemen.

lijn groen oudersenzo
Babyfeesten en geboortefeesten - Themapagina

Wanneer regel je wat?

Babyshower

Een babyshower geef je om met elkaar de komst van de baby te vieren. Tijdens je zwangerschap dus.

Gender Reveal Party

Tijdens een Gender Reveal Party maak je – op feestelijke wijze – het geslacht van je kindje bekend.

Kraamfeest

Als je kindje eenmaal is geboren, dan kan er een kraamfeest worden gehouden, zodat iedereen je prachtige baby kan bewonderen.

Babyborrel

Een babyborrel is eigenlijk hetzelfde als het kraamfeest, namelijk bedoeld om de baby te bewonderen (dus ná de geboorte), maar dan in de vorm van een feestelijke borrel.

Budget

Afhankelijk van je budget kun je de feesten zo duur maken als je zelf wilt. Je kunt volstaan een paar vrienden en familieleden bij je thuis uit te nodigen en zelf voor de hapjes te zorgen, of je pakt het grootser aan en kiest voor een professionele aanpak buiten de deur, met alle toeters en bellen die hierbij horen.

Het versturen van uitnodigingen

Dit kan een aparte uitnodiging zijn, maar soms wordt er voor gekozen de aankondiging van het kraamfeest of babyborrel alvast op het geboortekaartje te vermelden.

Locatie

Geen gedoe thuis? Ga dan op zoek naar een geschikte locatie! Dit is een beetje afhankelijk van de hoeveelheid gasten die je uitnodigt. Het voordeel van het huren van een locatie is dat je huis netjes blijft!

Catering

Je kunt zelf in de keuken aan de slag gaan, maar kunt ook een catering regelen. Er zijn genoeg bedrijven die heerlijke hapjes (fingerfood, borrelhapjes, taartjes, et cetera) kunnen bereiden, volledig in sfeer of in het door jou gewenste thema.

Gastvrouw

Jullie zijn het stralende middelpunt, dan moet je verder niks aan je hoofd hebben. Daarom is het handig iemand te vragen (of in te huren) als gastvrouw! Diegene kan de gasten welkom heten en zorgen dat iedereen tijdig voorzien wordt van hapjes en drankjes. Zelfs als je het in je eigen huis doet, kan dit erg fijn zijn.

Decoratie

Bij een feest horen slingers en ballonnen, of op z’n minst een feestelijke versiering. Er is enorm veel leuks te koop voor de babyfeesten. En als je handig bent, knutsel je gewoon zelf ludieke versiering in elkaar!

Cadeaulijst

Je gasten willen je ongetwijfeld een cadeau geven. Om te voorkomen dat je geen dubbele producten krijgt (dat is een teleurstelling voor beide kanten), kun je het beste vooraf een cadeaulijst maken. Die kun je zelfs online aanmaken, zodat mensen er gelijk iets vanaf kunnen halen. Super handig!

Foto’s

Zo’n party is natuurlijk een fijne herinnering voor later. Mooi om voor altijd vast te leggen. Vergeet niet iemand te vragen die deze mooie fotomomenten wil vast leggen. Amateur of professioneel.

liefs Marion

Bronvermelding

Tekst: Marion Middendorp
Stockfoto: 123rf.com

lijn-groen-oudersenzo
BabyBaby

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *